Wednesday, November 9, 2016

DAUN MUNGGAI GORENG TELUR




DAUN MUNGGAI GORENG TELUR

200 gm daun munggai (daun jer)

2 biji telur,di pukul

2 biji bawang besar,di hiris halus

4 tangkai chilie kering,dipotong

3 ulas bawang putih,ditumbuk

1 s/t biji sawi

1 s/t ulutham paruppu

1 s/t gula

Garam secukup rasa

2 s/m minyak

1.    Panaskan minyak dan masukkan biji sawi dan ulutham paruppu kacau. Masukkan bawang,chilie dan bawang putih goreng hingga bawang menjadi sedikit perang.

2.    Masukkan daun munggai dan kacau rata. Masukkan sedikit air (jangan banyak) kacau dan goreng hingga sayur masak.

3.    Masuk garam dan gula kacau rata. Masuk telur dan gaul hingga sebati dan telur masak, tutup api. Hidangkan dengan nasi





2 comments:

Anonymous said...

Saya akan cuba resipi ni. Selalu buat telur dadar je... :)
Selain tu, saya & keluarga mengamalkan makan daun munggai ni dlm bentuk serbuk dalam kapsul. Saya juga turut menjual homemade kapsul ini dgn harapan dapat berkongsi khasiat munggai ini dengan pengamal & sesiapa yg berminat pd harga yang amat berpatutan i.e. RM40. Boleh lihat iklan saya di http://www.mudah.my/Kapsul+Moringa-51768280.htm

Shahrizat said...

selamat tengahari, saya sangat berminat untuk mencuba resepi ini dan ingin bertanya samada kita perlu gunakan daun yang muda atau daun yang tua? Terima kasih.

shahrizat